Παρασκευή, 5 Μαΐου 2017

Οι μαθητές του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου, θέλουν, μπορούν και Ανακυκλώνουν



«Το πέταγμα των φτερών μιας πεταλούδας στην Ασία μπορεί να δημιουργήσει τυφώνα στη Β. Αμερική» είναι το βιωματικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε, σήμερα Παρασκευή, από εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου μας. Κοντά μας ήταν η υπεύθυνη του ΚΠΕ Μεσολογγίου, κ. Όλγα Γιαννακογεώργου, που μαζί με τους μαθητές μας μετέτρεψαν απλά υλικά, τα οποία χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας, σε χρήσιμα εργαλεία για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Όπως η ίδια αναφέρει: « Σκοπός του προγράμματος είναι η εννόηση πώς κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, ακόμα και η πιο "ανώδυνη" όπως η χρησιμοποίηση ενός φύλλου χαρτιού έχει επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον και την οικολογική ισορροπία».
Οι δράσεις, που έλαβαν χώρα στο σχολείο μας εστίασαν στο ζήτημα της διαχείρισης του χαρτιού και των χάρτινων συσκευασιών που συνοδεύουν πολλές και σε μεγάλο βαθμό από τις καθημερινές μας δραστηριότητες, ενώ παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή του σχολείου (βιβλία, τετράδια, φωτοτυπίες, χαρτιά υγιεινής, χάρτινες συσκευασίες, κλπ).
Στόχος της δράσης ήταν:
-   η σύνδεση της χρήσης χαρτιού που ξοδεύουμε καθημερινά με τους φυσικούς πόρους που δαπανώνται για την παραγωγή του
-   η σύνδεση της αλόγιστης-μη συνετής χρήσης χαρτιού και φυσικών πόρων με ζητήματα περιβαλλοντικών επιπτώσεων
-   η επανάχρηση χάρτινων συσκευασιών, χαρτονιών και χαρτιού (Α4, εφημερίδες, περιοδικά, χάρτινα κουτιά χυμών ή γάλατος, κλπ) με αξιοποίησή τους στη σχολική τάξη ως εργαλεία βιωματικών δράσεων άμεσης εμπειρίας και καλλιέργειας δεξιοτήτων και ικανοτήτων οµαδικής εργασίας, δημιουργικής σκέψης και έκφρασης βασισμένης στην καλλιτεχνική δημιουργία
-   η αισθητική παρέμβαση στους χώρους του σχολείου με έργα που θα δημιουργηθούν από τους ίδιους τους μαθητές σε βιωματικό εργαστήρι με υλικά από το "χαρτοβασίλειο της     καθημερινότητας".
Ευχαριστούμε την κ. Γιαννακογεώργου για την άψογη συνεργασία με το σχολείο μας. Η αξιολόγηση του προγράμματος απέδειξε, ότι οι μαθητές κατανόησαν τα προβλήματα του περιβάλλοντος, καθώς και τα ζητήματα της διαχείρισης των απορριμμάτων και στην πράξη απέδειξαν ότι είναι πρόθυμοι να κάνουν ανακύκλωση στο σχολείο, εξοικονόμηση χαρτιού και επανάχρηση των βιβλίων.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου