Πέμπτη, 18 Μαΐου 2017

Οδικό έργο Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας. Ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ρεαλισμός και σωστή ζύγιση των δεδομένων.



Προχωρά απρόσκοπτα και οδεύει προς το τέλος της η εργολαβία του οδικού έργου κόμβος Κουβαρά - Μπαμπίνη, με ανάδοχο την εταιρεία ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ, προϋπολογισμού 16.366.115,7 € (με Φ.Π.Α.). Η συγκεκριμένη εργολαβία αποτελεί κομμάτι του οδικού έργου με επίσημη ονομασία «Βελτίωση οδού Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας (Α’ φάση)».

Το συγκεκριμένο έργο που τώρα κατασκευάζεται είναι 9,2 χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό έργο που ο τίτλος αναφέρει είναι περίπου 80+ χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου.
Σίγουρα όλοι θα θέλαμε να δούμε τα επόμενα χρόνια να ολοκληρωθούν ως σύνολο έργου και τα υπόλοιπα 70+ χιλιόμετρα του μεγαλεπίβολου έως Φαραωνικού με τα σημερινά δεδομένα έργου (η Ιόνια Οδός είναι 196 χλμ και στην εδώ περίπτωση μιλάμε για 80+ χλμ αυτοκινητοδρόμου), με κατ' εκτίμηση προϋπολογισμό κόστους κατασκευής τα 150.000.000 €, αλλά αυτό για κάποιον που έχει γνώση της οικονομικής κατάστασης, είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να πραγματοποιηθεί.
Το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για οδικά έργα δεν είναι ανεξάντλητο, αντίθετα υπάρχει ένα ορισμένο ποσό (όριο) και φυσικά υπάρχουν και άλλες περιοχές της Περιφέρειας που έχουν ανάγκη από οδικά έργα, δεν είμαστε μόνο εμείς που έχουμε ανάγκη.
Η μόνη ρεαλιστική λύση λοιπόν στην περίπτωση μας, είναι η σταδιακή μελέτη και κατασκευή τμημάτων του συγκεκριμένου οδικού έργου και εδώ είναι που πρέπει σε ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ να πρυτανεύσει η ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ο ρεαλισμός και η σωστή ζύγιση των δεδομένων ώστε με τα διαθέσιμα χρήματα να κατασκευάσουμε με χρονική σειρά εκείνα τα κομμάτια του έργου που είναι τα πιο σημαντικά και απαραίτητα. Αυτά πρέπει να είναι ο μπούσουλας μας και αν αυτό γίνει, όλοι θα συμφωνήσουμε ότι επιτακτική ανάγκη και προτεραιότητα είναι η οδική σύνδεση της ενδοχώρας της Αιτ/νίας και ιδιαίτερα του αστικού κέντρου του Αγρινίου, αλλά και του ορεινού κεντρικού Ξηρομέρου με τις ακτές τις Αιτ/νίας.
Τώρα που η Ιόνια Οδός είναι πραγματικότητα, εν μέρει αυτό θα επιτευχθεί στο μέλλον, στο Νότιο κομμάτι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης της Ιόνιας Οδού μέσω Σταμνάς και σήραγγας Προφήτη Ηλία - Άγιος Δημήτριος - Πλατυγιάλι - Αστακός και στο Βόρειο κομμάτι με την Αμβρακία Οδό, που επιτέλους φαίνεται να ξεκολλά (πολύ σημαντικό έργο).
Εκεί που θα έχουμε το κενό και το μεγάλο έλλειμμα, είναι στην οδική πρόσβαση στο καλύτερο από αντικειμενική άποψη για τουριστική ανάπτυξη κομμάτι του Δήμου Ξηρομέρου, την Δ.Ε. Αλυζίας (για τρίτους αντικειμενικούς, το καλύτερο κομμάτι στην Δυτική Αιτ/νία).
Εμείς θεωρούμε ότι το οδικό έργο που επείγει και έχει προτεραιότητα ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ και εκεί πρέπει να αναλώσουμε τις δυνάμεις μας και τις προσπάθειες μας προς το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ώστε να υπάρξει σύνταξη οριστικών μελετών για την συνέχιση του κατασκευαζόμενου δρόμου 9,2 χιλιομέτρων κόμβος Κουβαρά - Μπαμπίνη προς Αετό, Αρχοντοχώρι (παράκαμψη του), κάμπο Αλυζίας και Μύτικα.
Μιλάμε για κοντά 22 χιλιόμετρα που αν ολοκληρωθούν μαζί με τα 9,2 χιλιόμετρα του Κουβαράς - Μπαμπίνη, θα συνδέσουν αφ' ενός το αστικό κέντρο του Αγρινίου με την Δ.Ε. Αλυζίας, που ήδη υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα από το Αγρίνιο, αλλά δεινοπαθούν οι άνθρωποι για να έρθουν και αφ' ετέρου τα χωριά του κεντρικού Ξηρομέρου με την Δ.Ε. Αλυζίας, που επίσης ήδη υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα και αυτοί επίσης δεινοπαθούν.
Επίσης κάθε επισκέπτης μέσω της Ιονίας και του συγκεκριμένου οδικού άξονα, θα μπορεί πολύ εύκολα να έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη περιοχή.
Μιλάμε για ένα έργο πνοής, που αφορά την διέξοδο και σύνδεση περιοχών ολόκληρων με τις πανέμορφες ακτές της Δ.Ε. Αλυζίας, με στόχο την τουριστική ανάπτυξη μίας πολύ προνομιούχας περιοχής, με εξαιρετικές προοπτικές.
Επιτέλους ας ξεφύγουμε από τις νοοτροπίες που μας έχουν καθηλώσει τόσα χρόνια στην μιζέρια και στην υποανάπτυξη. Σε τέτοια σοβαρά θέματα που καθορίζουν το μέλλον του τόπου πρέπει να σκεπτόμαστε και να βαδίζουμε κάνοντας προτάσεις ρεαλιστικές και όχι τέτοιες, που ουσιαστικά να είναι μη εφαρμόσιμες και στο τέλος αυτό που θα καταφέρουμε θα είναι μην γίνει τίποτα.








ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου